Monday, August 23, 2010

Contoh Permohonan Surat Kerja / Jawatan Kosong


Most of the times you will write your application and cover letter in English. However, certain companies and organizations, especially those which are in the government operation, do accept application letter in Bahasa Malaysia/Melayu.
There are many samples you can refer to or download from the internet, but following is an example of a letter you can use. You can also download the Word format at the end of the sample.
______________


Semek binti Dollah
No.1111, Jalan Teratai 2A
Taman Puchong Perdana
47100 Puchong
Selangor Darul Ehsan


16 Mei 2020

Pengurus Sumber Manusia
Bahagian Sumber Manusia
Jabatan Perpustakaan Negara Malaysia


Tuan,

PERMOHONAN JAWATAN SEBAGAI PENOLONG PEGAWAI PERPUSTAKAAN


Dengan segala hormatnya perkara di atas adalah dirujuk.

Saya Salina bt Ithman (No K/P 833333-08-5333) amat berminat untuk memohon jawatan sebagai Penolong Pegawai Perpustakaan di tempat tuan.

2.    Sebelum ini, saya bekerja sebagai Pembantu Tadbir bertaraf Pekerja Khidmat Singkat (PKS) di Jabatan Perkhidmatan Awam, Bahagian Latihan, Putrajaya selama sembilan bulan. Saya bertanggungjawab membantu menyelesaikan beberapa tugasan yang berkaitan dengan urusan biasiswa dan pinjaman  dalam dan luar negeri bagi pegawai dalam perkhidmatan. Kini, saya berkhidmat di Kementerian Pelajaran Malaysia, Bahagian Sumber Manusia, Putrajaya sebagai Pekerja Khidmat Singkat (PKS) juga. Di sini, saya bertanggungjawab membantu memasukkan data calon yang ingin berkursus ke dalam sistem serta membantu pegawai lain melaksanakan tugas-tugas semasa.

3.    Bersama-sama ini di sertakan resume dan sebagai rujukan pihak tuan .

4.    Saya amat berharap agar permohonan ini mendapat pertimbangan dari pihak tuan. Kerjasama dari pihak tuan amat dihargai.

Sekian, Terima Kasih.

Yang Benar,

…………………………….
(SEMEK BINTI DOLLAH)

 -------------

Download Contoh Surat Permohonan Kerja
Share This

0 comments:

Post a Comment

 

News | Tips @ JobsMalaysia Copyright © 2014 JobsMalaysia Blogger Template is Designed by Blogger Template